dimarts, d’octubre 06, 2009

ACTIVITAT 5

0
UNA ALTRES MANERA DÈNTENDRE ELS SOFISTES

Un paisatge de paraules

Un nou concepte de saviesa emergeix d’una situació histèrica i cultural. Els conceptes expressats per les paraules son els següents:

A. Naturalesa

El descobriment d’una realitat que es desenvolupa des de si mateixa i per a si mateixa. La naturalesa té els seus propis ritmes i les seves pròpies lleis.

B. Llei

Les lleis són aquelles percepcions que fan els homes per organitzar la vida col•lectiva i depèn de l’opinió del mortals, de les seves conveccions. La llei constitueix quelcom de la vida humana.

C. Tècnica

La tècnica és l’art de produir o modificar quelcom real. Aquests nous objectes responien a determinades necessitats i amb ells completava la insuficiència de la naturalesa humana. Aquests objectes sempre estaven subjectes a la voluntat d’aquells que els havien inventat. Aquesta capacitat tècnica, era resultant de la inestabilitat davant la vida i d’una cerca creativa de seguretat.

D. Ciutat

La ciutat és una empresa col•lectiva, en què l’impuls essencial és la necessitat de convivència, d’harmonia entre els individus. La força individual i la personalitat destaca en aquesta època.
E. Llenguatge, raó, pensament

La importància de la comunicació entre els homes és el més característic d’aquest període. Els valors en què estem establerts i que descansen en les paraules són valors que cal discutir i reconstruir mitjançant el diàleg i la confrontació d’opinions. El lógos és la realitat peculiar: la seva existència no és tan clara com la percepció de la naturalesa, el lógos és una realitat inaprehensible com a tal realitat. El lógos el sentim però no el veiem. Veiem homes que parlen, però el fet del llenguatge és quelcom molt més complex i abstracte.

F. Educació

Els sofistes plantegen l’educació analitzant els continguts que transmet la tradició. Volien, una nova educació que estigués d’acord amb els principis democràtics havia de partir d’una crítica dels valors tradicionals que és trobaven en les paraules. L’educació és una qüestió de llenguatge i és a través de la comunicació entre els éssers humans com el llenguatge incideix en la ment i en el centre de la individualitat.


G. veritat

Va experimentar en el S. V una revisió important. La veritat va estar unida al poder. La veritat és el manament de qualsevol autoritat. La veritat encara que estigui fundada per el poder i la substancia de les paraules, es manifesta en la forma en que l’utilitzem. La veritat quedarà ja lligada a la demostració ja que la veritat ha de ser aprovada i argumentada.

No Response to "ACTIVITAT 5"

Publica un comentari a l'entrada