divendres, de febrer 19, 2010

ACTIVITAT 20

0
EL JO EXISTEIX?

Sant Anselm és el primer que afirmar “si merro, sóc”, vol dir que si penses el jo existeix, però el primer en centrar-se i profunditzar en aquest tema va ser Descartes, quan va començar a dubtar de totes les coses, fins adonar-se que si ell pensava el jo existia i per tant va trobar una evidència sobre la qual poder edificar la seva filosofia.
Per a mi, l’existència del jo des de el punt de vista de Descartes és possible i té molta lògica, per això crec en l’existència del jo segons Descartes perquè és molt coherent que si penses existeixes. L’únic inconvenient que trobo en aquesta teoria és qui garanteix que el estar pensat fa que el jo existeixi i sigui una veritat universal, igual que l’ordinador en el que estic escrivint ara mateix no té per que existir i és pot posar en dubte, segons Descartes, el pensament també és pot posar en dubte igual que l’ordinador o qualsevol altre cosa.

No Response to "ACTIVITAT 20"

Publica un comentari a l'entrada