dimarts, de febrer 23, 2010

ACTIVITAT 21

0
El dubte metòdic i el cogito

1) Aquest text tracta sobre el jo i la seva existència, on primer Descartes creu que les coses són evidències i poc a poc veu com tot s’ha de posar en dubte per arribar a assolir l’evidència, on veu que la primera cosa que és posada en dubte i és una evidència, és el jo.

2) L’existència del jo

3) Aquest text de Descartes, és centra en parlar de les evidències i el dubte. Descartes troba que hem de seguir les opinions i els costums de les persones, però més tard reflexiona i veu que tot això, s’ha de posar en dubte per trobar finalment l’evidència, on més tard, planteja una sèrie de passos del dubte metòdic per assolir la veritable evidència, eliminant així els sentits, ja només ens mostren aparences o també és pot arribar a pensar que no estem en un estat de vigilia, sinó de somni o dubtar de les matemàtiques. Aquest dubte, fa pensar i el pensar implica ser, per això si jo penso, jo soc.

4) Aquesta teoria es pot comparar amb Sant Agustí, ja que ell és el primer en afirmar que si jo, m’erro, jo sóc, tot i ser el primer no li donen importància perquè no era el tema principal de la seva filosofia, el tema principal era Déu. Per altre banda també és pot comparar amb Plató, ja que ell pensa que en el món visible tot són aparences i les idees només es troben al món intel•ligible.

No Response to "ACTIVITAT 21"

Publica un comentari a l'entrada